• Welcome to The Cave of Dragonflies forums, where the smallest bugs live alongside the strongest dragons.

    Guests are not able to post messages or even read certain areas of the forums. Now, that's boring, don't you think? Registration, on the other hand, is simple, completely free of charge, and does not require you to give out any personal information at all. As soon as you register, you can take part in some of the happy fun things at the forums such as posting messages, voting in polls, sending private messages to people and being told that this is where we drink tea and eat cod.

    Of course I'm not forcing you to do anything if you don't want to, but seriously, what have you got to lose? Five seconds of your life?

Languages

Mi gato Bear esta en mi cama. El es el segundo gato que tengo. Mi otro gata es Cheesecake. Ella es una puta desde el infierno. Ella solo te ama cuando tiene hambre.

El fin
 
lol, i actually understood half of that. i still hate Spanish though. Spanska är ett skitig språk.
 
Last edited:
In a shocking swerve from two years ago, my Spanish is now far superior to my Irish. I'm pretty much devouring the grammar, my vocab is building steadily and I'm getting pretty good at pronunciation too.
 
Mi gato Bear esta en mi cama. El es el segundo gato que tengo. Mi otro gata es Cheesecake. Ella es una puta desde el infierno. Ella solo te ama cuando tiene hambre.

El fin

That I understood that pretty much perfectly, despite having been taught very basic Spanish for nothing more than a few months three years ago, is a pleasing show of how similar the Romance languages are.

But French is still better.
 
Aobaru said:
Mi gato Bear esta en mi cama. El es el segundo gato que tengo. Mi otro gata es Cheesecake. Ella es una puta desde el infierno. Ella solo te ama cuando tiene hambre.

El fin
That I understood that pretty much perfectly, despite having been taught very basic Spanish for nothing more than a few months three years ago, is a pleasing show of how similar the Romance languages are.

But French is still better.

I agree! I was surprised that I caught every word, even if it was kind of like trien tu reed Inglesh speld fonetikalee. ("Wait, they're all spelled wrong... but they all make sense! Ack!")

I feel like there ~aren't enough~ gender changes there. "Mi gato" and "mi gata" are both correct? As well as "mi otro gata"? (cf. "minha outra gata" in Portuguese.) Also, "el" is both "he" and masculine definitive article? How confusing.

Portuguese is totally, totally better.
 
Corrections:
Mi gato Bear está en mi cama. El es el segundo gato que he tenido. Mi otra gata se llama Cheesecake. Ella es una puta de mierda. Solo te ama cuando tiene hambre.

I know y'all are jealous that Spanish is so easy and accessible as opposed to dying languages (French) or useless languages (Portuguese), but please try to make it less obvious. We're too busy basking in our awesome.

Just kidding!

...not
 
ni skulle studer Svenska! är ett riktigt bra och intressant språk, mer intressant än Spanska jag tror! alla skulle studer Svenska. alla.
 
Nej, jag vill inte stude Svenska. Spanska är en intressant språk. Jag talar Spanska. Svenska är inte användbar språk. Endast svenskar talar svenska.
 
Last edited:
Nej, jag vill inte stude Svenska. Spanska är en intressant språk. Jag talar Spanska. Svenska är inte användbar språk. Endast svenskar talar svenska.

lol va

svenska är inte användbar???? också lol, jag haft missförstod vad du sade, jag trodde att du sade "svenskar talar inte svenska", vilket var roligt, och jag var på väg att saga "men alla har dåliga brytningar om språk på engelska". vilket är också sant. men jo, jag gissar att bara svenskar talar svenska. ändå jag studerar svenska. fan, blir mitt svenska bättre?

naturligtvis, jag är säker att mitt grammatik är mycket dåligt.

jag tror ändå att spanska är skitigt

also, i mostly watch movies, try to watch TV, try to read various websites, and allow my Swedish friend to correct me. which is often.
 
dying languages (French)

...Dying?

J'n't'aime plus, espèce de méchante :C

MISE AU POINT: Le suédois a l'air vraiment joli :3 (Et, en effet, tous les langues scandinaves l'ont aussi, ça.)
 
Last edited:
Det går ganska bra för dig, tycker jag... Jag menar, det märks ganska tydligt att ditt språk är influerat av engelskan, men det är i alla fall begripligt. Du är ungefär på nivå med Google Translate, skulle jag säga!
 
Det går ganska bra för dig, tycker jag... Jag menar, det märks ganska tydligt att ditt språk är influerat av engelskan, men det är i alla fall begripligt. Du är ungefär på nivå med Google Translate, skulle jag säga!

åh, tack! tycker jag, haha. Google Translate är inte väldigt bra ... men det är bra för mig, jag gissar. och jo, jag visste om engelskan tinget, men jag pratar inte mycket med svenskar. :(
 
Last edited:
I speak fluently in English, and I'm currently learning Spanish in school, and Korean on my own time. I'd say I'm okay-ish in Spanish, but it's only my second year :/

My Korean is actually fine, sorta, because I actually know the alphabet unlike other Koreans in my school, a much better accent and pronunciation, and a slightly expanded vocabulary, but about a 10th of it is how to insult/curse at people XD. Just in case someone curses at me in Korean and I can respond back so I don't look like an idiot.

I kinda want to learn Chinese too. Besides, most of my friends are Chinese.
 
ICH KOMM AUS CHINA
Det går ganska bra för dig, tycker jag... Jag menar, det märks ganska tydligt att ditt språk är influerat av engelskan, men det är i alla fall begripligt. Du är ungefär på nivå med Google Translate, skulle jag säga!

Also, through context and rudimentary Swedish:

That's going very good for you, I think... I believe, at this point in time your speech is influenced by English, but that's understandable. You have more or less the level of Google Translate, I should say!

My Swedish sucks. I don't know any of the words or grammar actively.
 
Back
Top Bottom